Strony internetowe

4 cechy dobrej strony www

Czy w dzisiejszych czasach można prowadzić firmę, która nie posiada strony internetowej? Okazuje się, że tak! Wciąż istnieją firmy, których jedynym śladem w internecie jest wpis w KRS oraz oczywiście to, co o firmie napiszą klienci, na przykład w formie opinii w wizytówkach Google. Jest to jednak strategia fatalna w skutkach dla biznesu i w perspektywie miesięcy lub lat może doprowadzić nawet do bankructwa. Strona internetowa to zatem konieczność. Ale czym powinny charakteryzować się dobre strony dla firm? Oto lista!

Mobilna

Strona internetowa musi być dostosowana do przeglądania na urządzeniach mobilnych. Statystycznie mniej więcej połowę odwiedzin twojej strony będą stanowiły wejścia z urządzeń mobilnych. Strona www musi być mobilna lub responsywna – to zapewni jej również widoczność w Google.

Zgodna z zasadami UX

Strony internetowe, a szczególnie sklepy internetowe, muszą być zgodne z zasadami UX, co oznacza, że muszą być przejrzyste w nawigacji. Użytkownik, potencjalny klient nie może zastanawiać się ani szukać przycisków. Ważne informacje muszą być odpowiednio wyróżnione. Warto poradzić się w tej kwestii specjalisty UX, który doradzi najlepsze rozmieszczenie elementów na Twojej lub Twojej firmy stronie internetowej.

Szybka

Szybkość strony internetowej to bardzo ważny czynnik rankingowy, który bierze pod uwagę Google, ale jest to również istotne dla samego użytkownika. Pamiętaj – klient nie będzie czekał, aż twoja strona się załaduje. Szybkość strony internetowej to element prac programistycznych, którego nie można zaniedbać. Pamiętaj, by zwrócić na to uwagę.

Pełna ciekawych treści

Treści na stronie są bardzo ważne. Opracuj je wspólnie z copywriterem. Muszą nie tylko przedstawiać Ciebie, Twoją markę, ale również mówić językiem korzyści i być poprawne stylistycznie i gramatycznie. Nie warto przesadzać z ilością informacji, ale nie można również rezygnować z podstawowych informacji, takich jak cennik. Nie licz na to, że klient zadzwoni zaciekawiony stroną, by dopytać o szczegóły. Większość osób tego nie robi. Dodatkowo warto zadbać o pozytywne opinie w popularnych serwisach społecznościowych.